Skinshipu
皮膚の罠

OVERVIEW

TIME
2006, 2007

VENUE
USA, Chile, Colombia, etc
米国, チリ, コロンビア など
”Deformes,” Performance Art Biennale Universidad de Arces (Santiago, Chile); “Vertigo,” Waterloo Center for the Arts (Waterloo, IW); “Grasping The Nettle Million Fishes,” (San Francisco, CA) ; “
Tremor Festival,” Mapa Teatro (Bogota, Colombia); “Contaminate Festival Test,” (Boston MA, USA), and so on.

MATERIAL
Water, Cloth, Bucket
水、服、バケツ

DURATION
Approx. 60 − 180 Minutes
約60 − 180分

INSTRUCTION

Skinshipu

Awakening the cells of the skin,
Expanding the skin's surface,
Until movement becomes impossible,
Like a doppelgänger entwined in the heart,
Until the self is liberated.

H.K. 2006 Spring

皮膚の罠

肌の細胞を覚醒する
肌の皮を拡張する
身動きが取れなくなるまで、
心に纏わりつく分身のような、
自分が解放されるまで

H.K. 2006年春

STORY

In the 2000s, I created works related to and driven by my struggles with eating and body image, influenced by childhood trauma from bullying.

Skinshipu is one such work—a durational performance piece based on instructions that stemmed from my exploration of this theme. My actions for this piece consisted of hitting my body to awaken it, dipping a cloth into water, and wearing it layer by layer until I could no longer stand or walk. It was a way for me to contemplate and confront the changes and traumas within myself and my own body.

2000年代、私自身の経験から、食/食べることやボディイメージに関連したテーマで、表現活動をしていました。

皮膚の罠-スキンシップ-は、体をたたくく行為から始まり、水分を含ませた服を1枚一枚重ね着し続け、 動けなくなるまで行うパフォーマンス作品でした。インストラクションに基づいた基本的な行動指針のみ構成し、時間の制約に縛られず、自分自身の限界への挑戦も含む即興的な要素が強い本作は、メッセージ性も掲げつつ、自身の身体の変化やトラウマと向き合う試みでもありました。

CREDIT

SPECIAL THANKS
Marlyrin Arsem, Jeffery Byrd, Ciclón Olivares, Cheto Castellano, Dillon Paul

PHOTO COURTESY OF
Bob Raymond, Sibila, Travis McCoy Fuller, Jeff Byrd, Jeremy Chi-Ming Liu

前へ
前へ

Water Piece | 水の作品

次へ
次へ

Cut Piece | カットピース